ChainWax Molten SpeedWax
Ketting smeren of ketting waxen? De meeste fietsers smeren hun ketting. Gevolg hiervan is dat elke 2-300 km de smering herhaald moet worden en de ketting langzaam maar zeker steeds zwarter wordt, tot de gehele ketting, tandwielen en cassette schoongemaakt moet worden. Een tijdrovende klus die behoorlijk veel rommel met zich mee kan brengen.
Een ketting waxen door middel van onderdompelen in een heet bad wax is een nieuwe vorm van ketting smeren. Iedereen kent wel de smeermiddelen (al dan niet op basis van wax) waarbij er meer smering aan de buitenkant van de ketting blijft zitten, dan op de plek waar het er echt toe doet: TUSSEN en IN de rollen van de ketting. Met onze chain-wax behandeling doen we juist dat, de ketting smeren op de plek waar het er toe doet. Dit effect heeft als gevolg dat het de meest effectieve manier van ketting smeren is, met daarnaast ook de minste weerstand in de aandrijflijn en daarmee dus een winst aan wattage tov klassieke smeermiddelen.
Naast deze effecten is het extreem water- en vuilafstotend waarbij het in gure weersomstandigheden altijd zorgt voor een optimaal gesmeerde ketting. Daarnaast blijft de ketting schoon EN droog. Dat wil zeggen, de ketting is aan te raken zonder zwarte vlekken op de handen en/of kleding te krijgen. Het verlengt ook de levensduur van de ketting, tandwielen en cassette. Al deze effecten houden bij gebruik in droge weersomstandigheden een 6 tot 700 km aan. Hierna is het nodig om de ketting wederom opnieuw te voorzien van een wax-laag.